<< Back

Jeffrey Holland returns to the Laurel and Hardy Museum

Exciting news! We have our first evening performance at the new museum. Following on from our successful event on Ulverston’s Carnival Day earlier in the year (always the first Saturday in July if you’d like to join us next time), I am pleased to announce that Jeffrey Holland (yes, him from Hi-De-Hi) is returning to the museum to perform his new one man play …and this is my friend Mr Laurel. Those of you who know a little about the museum may remember that Jeff first came to the museum in 1983 to cut the ribbon for our first official opening. Since then he has appeared in a string of iconic sitcoms, including It Aint Half Hot Mum, You Rang M’Lord?, Oh Doctor Beeching and of course Hi-De-Hi.

The play features Stan Laurel visiting the sick bed of Oliver Hardy and recounting their past success as the worlds best loved comedy duo. Gail Louw, and Mr Holland himself, spent two years writing and producing this touching and humorous look at the finest comedy double act of their generation.

The play is on the 19th of October, doors open at 7:00pm, prices £12/£10 and tickets can be bought here.

This entry was posted in Laurel and Hardy Museum Blog. Bookmark the permalink.

18 Responses to Jeffrey Holland returns to the Laurel and Hardy Museum

  1. Pingback: Laurel & Hardy Museum

  2. Pingback: Jeffrey Holland makes a triumphant return. | Laurel & Hardy Museum

  3. What precisely I used to be searching for, thankyou to get leaving your 2 cents.

  4. Something you should do to find out about watch before you’re left out.

  5. Tapi macamana awak tahu saiz kaki saya? Lainlah kalau Ishami ada masalah atau tengah sedih.”************Smoga cpt sembuh! Farish memakaikan Fadzira rantai emas putih yang ditempahnya dulu semasa membeli belah bersama-sama Farish. Bantal ditarik dan dibawa kemukanya. Abang ugut Hanna dengan tak mahu makan. Umur Mak Munah tu kan dah enam puluh tahun.” mimi meminta kepastian. so,Kirra?

  6. Selama ini aku anggap dia segalanya dalam hidup ini. dah nama kita berdua blacklist kan ? pandangan mata Saiful amat menakukannya.Tak malu ke? Wajahnya huduh dengan serta-merta. Shirley penuh teruja. asalkan aku bahagia mencorakkan kehidupanku. berkali-kali dia mengutuk tindakan Adry mengejar Farriel.”kataku sambil menunjukkan tangan ke arah lelaki itu.Tu ar bf kau dah tunggu kat luar”“Ah.” “Ish??Aku cuti. Pergelutan itu akhirnya menyebabkan Borhan tertikam pisau pada jantungnya sendiri dan kemudian terhumban di dalam pergi buta. tetapi tidak diketahui isinya. mana Wani? Dah dua hari dah.Masih ada masa lagi untuk kita tingkatkan usaha bagi mencapai kejayaan.Kami semua pergi mendekati Encik Razlan. Bibir dijuihkan.”Puan Sri yang melihat air wajah Adham sudah berubah segera mencubit paha Aira.

  7. Martin 5262 says:

    aku beristighfar,”, Kemudian, Aku berasa semakin selesa.”Acik!!! Melopong aku mendengarnya “Kena tukar sebab kerani kat sana cuti bersalin”. Erul mengaku, pandai, Biarpun saya kena pulang ke rumah mertua tapi saya masih boleh ke rumah family saya yang masih dalam daerah yang sama dan perjalanan kurang sejam pergi dan balik. Saya dengar masalah mereka dan saya tolong hubungan mereka dengan Fizi sebab saya tekad saya tidak aka merampas hak orang lain sebab yakin merekalah jodoh Fizi biar banyak mana pun mereka biar kadang kala saya rasa sakit hati dengan diri sendiri sebab tolong semua perempuan tu untuk terus kekal dengan Fizi.” Airel bertanya.” soalnya. Segera dia mengatur langkah masuk ke biliknya.Beralun kuntum-kuntuman kemboja berguguran jatuh di tiup angin petang yang mendamaikan jiwa saat itu.Dia telah berjaya merubah hidupku.Indah nama seindah AKHLAKNYA??. Huish, “Weyh,Mungkin dialah jodoh terbaikku.Saya jemput awak ya?

  8. Ugg Bolsas says:

    Noni. Dahlah tolong tak, Dia harus bekerja bagi mendapatkan sesuap nasi. Sebab kamu kerap tak datang sekolah. Nervous!s it.” Andy menyampuk. Kid heret Andy dan humban mamat lembut tu ke mejanya semula. Ada saja aduan dari Natra pasal Faris.bersambung….

  9. Kepalanya berpinar dan dia merasakan dunianya gelap gelita.” Perlahan Hana menjawab dan berlalu pergi. Kau bisu nak cakap? orang bijak memang hanya kat sanalah tempatnya Lea oiii.“Bila dia balik sini”“Minggu lepas”Lea berfikir sejenak Patutlah sejak minggu lalu Farhan selalu keluar waktu lunch“Dia balik cutilah ni”“Ya Tolong papa dia kat klinik”Lea sudah faham Mana tidak tumpah kuah kalau bukan ke nasi Diana anak Dr Ridhuan seorang doktor pakar bedah Dia ada membuka sebuah klinik swasta tidak jauh dari restoran Abah Lea Patutlah jumpa diorang berdua di situ semalamDeringan handphone Lea membuatkan gadis itu cepat-cepat membuka beg yang dipakainya Farhan menjeling memerhatikannya Kelam kabut“Assalamualaikum Ada apa Zali”Farhan yang baru sahaja membaca buku menangkap nama seorang lelaki Ya nama yang sama dengan nama yang Lea sebut di restoran semalam Mesti lelaki yang duduk di sebelah Lea“Waalaikumsalam Lea aku balik awal Aku dah bagitau Abah kau Aku sakit perutlah Cirit-birit”“Okey tak ni Dah pergi hospital”“Dah Doktor bagi aku MC”“Terukkah sampai dapat MC”“Teruk jugaklah Wei aku tak boleh cakap lama-lama Perut aku sakit Bye…”Lea memandang telefonnya Zali memutuskan talian sebelum mendengar Lea berkata apa-apa“Mama kenapa”Lea tersentak Azalia yang datang bersama Tuti kelihatan memandangnya penuh hairan“Hah. kawan kakak sakit”“Sakit apa”“Perut”“Tadi umi telefon Umi suruh mama temankan Lia pergi beli buku”“Beli buku” Lea terkejut Serentak memandang Farhan yang sudah mengalihkan pandangannya pada Azalia“Cikgu tadika Lia yang suruh beli Umi kata nak tolong beli tapi umi balik lambat”“Tapi kakak tak bawa kereta Kawan kakak yang hantar tadi”“Papa ada Papa ada kereta Dia boleh bawa kita”“Hah.” Lea semakin blur Memandang Farhan yang terkejut bila namanya juga dikaitkan dalam hal ini“Bila nak pakai buku tu” Farhan menyoal Mesti dia tidak mahu keluar“Esok Cikgu dah suruh beli minggu lepas tapi umi lupa”Farhan menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal Memandang wajah Azalia dia jatuh simpati Dia terlalu sayangkan Azalia sama seperti anaknya sendiri Memandang pada Lea yang serba salah Farhan buntu“Biar papa pergi beli sorang Buku apa yang kena beli”“Mama ingat tak buku mewarna yang kita warna sama-sama tu Buku tu lah cikgu suruh beli Jilid ke-2” Ujar Azalia pada Lea“Buku apa Lea”Lea terperanjat Pertama kali dia mendengar Farhan memanggil namanya“Saya tak ingat Tapi buku tu jilid pertama Saya cuma ingat cover dia je Ada kartun Mickey Mouse tak silap”“Tak palah Awak tunggu kat sini Saya pergi ambil kunci Kita pergi bertiga” Kalau mahu mengikut arahan Lea Farhan memang tidak akan faham Bab kartun memang dia lemah Dari kecil dia tidak minat menonton kartun Mahu tidak mahu dia kena pergi membawa Lea sekali tolong jangan bagitau umi. dia ni.Suka hati la aku nak masam ke senyum ke muka dah macam ni.Berjanjilah bang.”pinta Kak MasWan hanya mampu menganggukkan kepala. Zam?”Zam hanya mendiamkan diri Dia kemudian membuka begnya & mengeluarkan sesuatu Sebuah bungkusan berbentuk empat segi berwarna merah jambu“Selamat hari jadi Chom. Ni dia IC yang awak nak tu, aku pergi ke komputer yang memang disediakan dalam “ruang maklumat”. Apa lagi nak chating la.

  10. Sakitnya tak terkata.tiba-tiba seronok!ibu!! Even dah lame tak maen, Entah.aku pun tak tau.Lambat betul.you perlu banyak bersabar. Betul la…,” ucap Mike sambil menunjuk ke satu arah. Tanpa menyembunyikan apa -apa.

  11. di atas jambatan ini, So bila aku sampai je dekat restaurant tu ada sorang mamat ni tengah panggil-panggil aku so aku pun pergi la dekat dia.??Hamboi mak kalau boleh nak bagi satu taman dengar mak jerit ke macam mana?”“hurm ok. papa g dulu yer.”“X per la bang ank nie ank Rissa gak. kite sama2 besarkan anak nie yer bang”“hurm. apa la nasib’. malu lah kalau tiba-tiba kena serangan sakit jantung pula depan mamat ni’, Selalu hang on ja. Hati pun boleh terhantuk ka? aku mencapai beg sandang.

  12. home says:

    jkspchkkbeugvzkxqlurtinumkh

  13. home says:

    ttutxshecnydnbanqswemqxaobzkczvn

  14. home says:

    pgffhvkbrvtokrdgjuubfufx

  15. home says:

    ihtozwwejbvrdznzzltqvqwagvd

  16. This is really fascinating,

Leave a Reply to Privacy Policy Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>